Ohodnotenie pracovníka podla vzdelania, náplne práce

Kráčam si nocou na tréning a míňam Lidl. Zrak mi padne na veľký billboard, na ktorom hľadajú nových zamestnancov. Nič nové, ale do očí mi padajú sumy. Motivačne zverejnili platy. Tlak sa mi mierne dvihol. Neviem teda, či to bola hrubá mzda, alebo čistá. Je to úplne jedno. Ja nemám ani hrubú takú, ktorú oni ponúkajú predavačke. Ja nechcem hanobiť predavačky, viem aká je to na figu robota, strávila som 3 roky počas výšky za pokladňou. Ale uznajte, je toto fér?

   
predavačka                ja
výučný list / stredoškolské vzdelanie Ing. v odbore, pedagogické minimum, nadstavba na matfyze
skúsenosť z obchodu vítaná, nie je podmienkou, musíš mať aspoň čo najviac približné vzdelanie v odbore, iné vzdelanie ti nepomôže, skúsenosti vítané
príjemné a ústretové vystupovanie, schopnosť tímovej spolupráce príjemné a ústretové vystupovanie. schopnosť tímovej spolupráce
denné, sviatky, sem tam víkend, niektoré sviatky voľno, 8h pracovný čas denné, nočné, sviatky, víkendy, 365 dní v roku k dispozícií, 12 h pracovný čas
prozákaznícke myslenie jasnovidecké schopnosti priam vyžadované
ochota k fyzickej práci, zodpovedáš za manko v pokladni vôbec chuť pracovať, zodpovedáš za ľudské životy a miliónové škody na majetku
práca na pokladni, v predajni, sklade a vykladanie tovaru sledovať stav v celej EU a hlavne na SK, písanie správ naraz, veľa a každú chvíľu. briefing fyzický aj telefonický
vedieť hovoriť angličtina min. B1
nástupný plat  
670 (hrubý, čistý?) 428,50 v hrubom
po 3 rokoch  
780 439,50
po 6 rokoch a povýšení  466,50, po povýšení 642,50

Takže je vôbec čo dodať?  Treba vôbec študovať? Nemám ani s príplatkami ich nástupny plat. Nestačí nám jednoduchý život predavačky, ktorá si odrobí 8h šichtu, večer je s rodinou a jej jediná starosť je neurobiť manko a nezavraždiť nepríjemných zákazníkov? Viac si za svoj plat môže dovoliť kúpiť, dostane vyššiu hypotéku, teda možno aj lepšie bývanie, ostane jej viac peňazí na splátky a teda menej úrokov. Viem, je to krátkozraké konštatovanie, ale keď nad tým človek uvažuje...