Venované tým nevestám, ktoré svoj „najkrajší deň v živote“ prežili ako v zlom sne.

Nadhernáááááááááááááááááá. Úžasná. Vysnívaná. Dokonalá. Najkrajší deň v našom živote.  Tak nejak znejú chváli neviest na ich svadby. Proste jeden úžas. Aj keď niektoré pripustia, že niečo nevyšlo, aj tak bola perfektná a  podľa svadobčanov to bola najlepšia svadba na akej boli. ....Alebo žeby nie?

Je veľa druhov neviest, samozrejme, veď každá sme iná. Preto životné situácie každá z nás prežíva inak. Jedna mávne rukou nad obliatymi šatami, iná preplače celé hodiny, lebo kvetinárka dala do kytice o odtieň inú farbu obľúbených ruží. Čítala som si poctivo fóra, názory, zbierala nápady, snívala si svoj sen. Aby som uviedla na pravú mieru – mojím snom sa určite nebolo vydať, ani som si nikdy svoju svadbu nepredstavovala (teda maximálne vo veľmi hrubých črtách). Ale tak nejak som sa nechala unášať prúdom a pomaličky skladala mozaiku „najkrajšieho dňa v živote ženy“. Hneď v úvode som urobila pár zásadných chýb, ktoré mi boli osudné.

Osudné chyby alebo Veci ktoré by som dnes urobila inak:

1.      Financie. Áno, skoro všetky s tým máme problém. Náš bol hlavne v tom, že sme mali tri hypotéky (áno zdieračská mafia nás dostala do svojich pazúrov), prerábali sme chalupu (plán je sa tam natrvalo nasťahovať) a do toho sme sa rozhodli pre svadbu. Bez toho, aby sme na ňu odložili dopredu čo len cent. Ja som bola v pohode, ale partner celé mesiace mal nervy, či stihneme toľko našetriť a verte, že to neskutočne otrávi človeku život. Je to niečo ako keď máte hrozný hlad a 1e v peňaženke. A kúpite si za to koláč. Nastupujú výčitky, či naozaj to treba, kde sa dá ušetriť, čo sa dá urobiť svojpomocne.......až zistíte, že sa na vlastnú svadbu absolútne netešíte a niekoľko krát iniciujete jej zrušenie (rozumej nie rozchod : D )

-          Keby bolo keby : Dôrazne požiadam partnera, aby prestal s takými rečami, lebo mi ubližujú a zohnala si nejakú bláznivú kamošku, ktorá by sa postarala o to, aby som myslela len pozitívne a tešila sa, že budem nevesta, ako decko na Vianoce.

2.      Organizácia svadby. Všetko bolo na mne. Partner dostal okrem zarábania, zohnať víno, vytvoriť svadobné oznámenia a zabezpečiť fotografa. Musím pochváliť, všetko zvládol na jednotku. Moja mama sa snažila pomôcť ako mohla, ale väčšinou nechtiac komplikovala život (vybrali sme hudbu, ona našla inú. Vybrali sme hotel, ona iný....). Vybavila autobus, ktorý bol nakoniec zbytočný kvôli ignorancii hostí a našťastie ukecala nás, že všetci idú na matriku, nielen my a svedkovia.  A hostila celú svadbu u nás doma pred obradom – klobúk dole mami.

-          Keby bolo keby: Nestíhala som. Nabrala som si na seba priveľa. Hrozne stresy, potom síce pár mesiacov kľud, ale tesne pred svadbou peklo. Nenechám veci na poslednú chvíľu. Rozdelím povinnosti – hlavne dopredu. Nestalo by sa, že mame nemá kto pomôcť, nemá kto dávať pierka hosťom, mám nahratý obrad aj prvý tanec, načas vyšité kroje, menu kartičky objednané aby aj dorazili....A donútim hostí, aby využili drahý autobus a neignorovali našu prosbu nepresúvať sa autom. Mohli nám ušetriť nemalú čiastku za prázdny bus.

-          Ideál, dajte si svadbu zorganizovať niekomu inému. A je jedno či agentúre alebo kamoške, družičkám. Ty si máš užívať, nech makajú a stresujú za teba! Ty to vrátiš na inej svadbe.

-          Dobre si vyberte kaderníčku (moja bola skvelá), vizážistku a fotografa. Napíšte si na papier aké fotky chcete urobiť a držte sa zoznamu !!! Plakať po svadbe, že nemám žiadnu fotku s babkou, psami ktoré boli zavreté kvôli tomu celý čas v hotelovej izbe, alebo špeciálne vtipné fotky s hosťami, je neskoro. Spoľahla som sa na to,  že veď neskôr, neskôr a fotograf vie čo robí. No nevie, lebo do hlavy nám nikto nevidí.

-          Uistite sa, že cukrárka naozaj vie urobiť vami vybranú tortu. Zistiť po vkročení do sály, že sa torta na obrázok podobá na 5%, je už naozaj neskoro.

3.      Organizácia hostiny.

-          Keby bolo keby: dôrazne trvám na tom, aby si čašníci robili svoje povinnosti. Hotel si vydobyl korkovné s tým, že bude chladiť a roznášať pitie. To ale neznamená 1x na začiatku svadby! Poveriť ľudí, ktorí by sa pre istotu o hostí starali – teda suplovali čašníkov, aby na stoloch nič nechýbalo.

4.      Mám plán B. Nemala som ho ani čo sa týka počasia. Našťastie dopadlo dobre a lialo nám iba cez presuny.

-          Keby bolo keby: Zmenila by som svedka a určite mu nezverovala do rúk tombolu. Ako obyčajný hosť by bavil ľudí rovnako a nemusela som sa takmer rozrevať nad trápnou a zničenou tombolou. Prípadne ju vôbec nemať a tiež ušetriť dosť peňazí. Rozhodne som mala poprosiť dj o moderovanie, keď som videla, že družba to nezvládne.

5.      Najedla sa. Kvôli nahromadeným povinnostiam som jedla pred svadbou po asi 35 hodinách večeru a potom v deň svadby, teda po 24h tiež večeru. V kombinácii so stiahnutými šatami a stresom mi bolo zle v asi najnevhodnejšiu dobu hostiny – v úvode a musela isť von.

-          Keby bolo keby: zjedzte aspoň dačo. Hocičo. Bagetu, keksík, čokoládu, suchý rožok. Napríklad v aute počas presunov (len sa nezababrite !)

6.      Snažte sa aspoň trocha si ju užiť. Ak je všetko zorganizované skvele, tak sa aj bavíte, veď všetko ide samo. Ale keď už ste to podcenili, tak skúste čo sa ešte dá hodiť na niekoho iného a vy si namiesto toho choďte zatancovať.

-          Keby bolo keby: tak by som na druhý deň nemala okno a pocit, že žiadna svadba ani nebola. Neviete či sa ľudia bavili, ako hrala hudba.....nie preto že ste boli pod parou, ale preto, že ste mali toľko povinností, že ste nevnímali.: (

7.      Svadobná noc. Skôr svadobné ráno. Skúste sa na pár minút vytratiť už počas svadby. V svadobnom to je iba raz : )

Svadba sa teda môže zmeniť aj na nočnú moru. Obliate, roztrhnuté šaty, prevrhnutá / zabudnutá torta, opití hostia, rodičia, či mladomanželia a spúúúúústa iných hrôzostrašných vecí. Treba s nimi rátať. Dopredu. Preto veci, ktoré sa dajú ovplyvniť (napr. správny výber dodávateľa alebo poprosiť sesternicu, aby pomohla usadiť hostí), treba urobiť včas. Žiadne odkladanie na neskôr. Keď ma človek milión povinností, zaručene na niektoré zabudne, alebo ich dobabre. Človek poverený jednou vecou ju urobí dokonale a vy si ani nevšimnete, že ju urobil, ale všetko bude ako ma byť a môžete si vychutnávať príjemné veci, ktoré za vás nikto iný neurobí (napríklad zistiť ako bozkáva čerstvý manžel : )).

 

PS: cieľom článku nebolo traumatizovať budúce nevesty. Skôr len upozorniť, že nemusí byť všetko také ružové, ako nám chcú nahovoriť. Určite je viac neviest, ktoré sú maximálne spokojné a svadba bola ako z rozprávky. Článok je skôr pre tie, ktoré také šťastie nemali a mysleli si (ako aj ja kým mi nenapísalo pár neviest svoj srdcervúci príbeh), že to iba ja som mala všetko na figu a som asi vadná keď nejdem „s prúdom“. Osobne si myslím, že veľa neviest zámerne prikrášlilo svoju svadbu, aby neboli iné a mali „to isté“ čo ostatné nevesty. Veď čo sú ony horšie?? : )

 

Diskusná téma: Venované tým nevestám, ktoré svoj „najkrajší deň v živote“ prežili ako v zlom sne.

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok